Malaysia Web Hosting

Bila Berjauhan, Kita Berdikari..



Agak lama aku tak post kat blog aku nih. Sibuk modify blog dan buat blog utk org lain sampai blog sendiri terabai. Blog aku pun masih dalam proses modifikasi. Hahahaha...pelik plak rasa bila english term bertukar dlm bahasa Melayu. Bila sebut pasal Melayu, aku kadang2 jadi malu sendiri bila anak bangsa Melayu kita huru hara. Mungkin sebab hidup dalam kepungan mak bapak lagi. Semuanya dah tersedia, semuanya tersuap.

Aku tgk diri aku balik, bila aku berjauhan macam ni, aku bru sedar betapa berdikarinya aku. Huhuhu...bukan la aku tak pernah lalui hidup susah. Tapi hidup tanpa mesin basuh, tanpa peti ais, tiada saudara mara, tiada kemudahan yang lengkap. Aku tak terbayang aku akan hidup macam ni. Dari hidup senang, jatuh gedebuk macam ni. Sedar tak sedar, dah setahun aku hidup mcm ni. Hari ni genap setahun aku bekerja jauh diperantauan. Tapi aku bersyukur, walaupun aku hidup macam ni, masih ada byk hikmah yang berlaku sepanjang aku berada diperantauan.

Aku paling kagum dengan isteri aku yang kini mampu hidup berdikari. Aku bangga sangat. Kadang2 kita tak perlukan tekanan utk tolak seseorang utk buat sesuatu, cukup dengan sedikit kesusahan. Pengorbanan aku sebagai suami tak sia-sia.