Malaysia Web Hosting

Budi Bahasa Budaya Kita?



Sejak semalam sampai la hari ni, aku duk pk. Muhasabah diri sendiri. Perangai atau Sikap aku, betul ke membuatkan korang rasa tak senang dengan aku? Lebih dari 50 orang aku tanya tentang apa-apa yang diorg tak berkenan tentang aku atau membuatkan diorg rasa tak senang dengan aku.

  • Suka pandang dengan pandangan tajam.
  • Pendiam dan kurang bercampur
  • Skema: Takda Humor & Tak banyak Cakap

Itu la yang aku dapat. Bila aku tengak blik, rasanya takda apa2 yang boleh mendatangkan rasa kurang senang pada orang kecuali kat  suka duk pandang orang. Aku ni rabun jauh ler, aku bukan la nampak sgt lau jauh2...tp aku suka duk melamun. Kadang2 tu suka tgk gelagat orang. Suka perhati cara orang tu cakap, penampilan diri diorg, cara berjalan, pemakaian diorg. Macam la korang tak penah pandang orang.

Ada la sorang mamat ni, senang cerita budak la. Sebab suka nangis kot. Tapi perangai memang macam budak2. Ampa baca sendiri la. Komen aku, aku remove sbb aku pk benda ni lebih buat mudarat. Tu pun atas nasihat orang lain. Tp makin melarat2 plak dia pijak pala aku. Last2 aku wat tak tau ja. Biar dia menyalak sorang2.


Ramai yang suh aku sabar ja. Suh aku anggap dia tu cuma budak yang baru nak naik. Ignore ja sbb mulut dia mmg mcm p*ki. Alamak...terlepas plak aku cakap. Aku fikir blik, aku kerja kat tempat orang ja. Aku pun nak cari makan. Lega aku rupa-rupanya cuma dia ja yang tak suka aku dan beberapa orang yg sebulu dgn dia. Aku anggap ni suma pengalaman aku masa diperantauan.