Malaysia Web Hosting

Setahun Hidup Berjauhan..

Tadi aku menonton Imagine That. Lakonan Eddie Murphy, kelakar betul. tapi moral of the story is, never put your family behind your work. Tak kira apa skali pun, keluarga adalah yang pertama. Masa bercinta dlu, tak pernah pun terbayang utk mempunyai keluarga sendiri. Yelah...fikir nak enjoy jer. Maklum la zaman muda remaja lagi. Sesekali bila pandang ke belakang, teringat betapa bodohnya aku masa tu. Hehehe tapi pada zaman tu jugak...duit sentiasa penuh kat poket. Macam2 idea bisnes aku wat. Maklum la...time tu mana ada keja tetap. Masa plak banyak.

Kalau nak bandingkan dengan sekarang, setiap perbelanjaan perlu dikawal. Kalau tak berusaha, memang tak dapat duit la. Hidup la aku dalam perantauan dengan berjauhan dari isteri tercinta. Kerja tetap pun rupanya duit hanyalah cukup makan ja. Hidup tak seindah yang kita bayangkan. Walaupun hidup dalam keadaan sederhana, aku bahagia dengan isteri tercinta aku.


Terkenang2 kenangan indah semasa berbulan madu. Kalau takda aral...kami bakal mendapat honeymoon kedua. Dimana? Jeng Jeng Jeng...hahahaha aku pun tak tau lagi. Tapi yang pasti mungkin di Pulau Pinang. hehehehe