Malaysia Web Hosting

Sindrom Insomnia dan Murung

Sejak akhir2 ni, aku selalu tidur lewat. Kadang2 pukul 4-5 pagi baru aku dapat tidur. Aku cuba berhenti minum kopi dan sumber kafein yang lain tp nampaknya, masalah tidur aku makin teruk. Hampir sebulan aku menghadapai masalah sakit belakang terutama di bahgian pinggul dan belakang. Sakit leher dan lenguh2 pada bahagian bahu. Doktor cuma bagitahu aku stress. Aku cuba mengambil ubat jenama Rilax, tapi kesannya hanya sementara. Hanya bua aku rasa tenang tp tak buat aku rasa mengantuk.


Aku rasa sangat runsing tentang proses pertukaran aku yang mengambil masa yang sangat lama. Setiap kali aku telefon, alasan yang sama diberikan,"Permohonan Encik masih dalam proses". Aku melalui proses yang betul dan tidak menggunakan jalan tengah. Tapi aku sangat hampa dengan proses birokrasi kerajaan. Adakah salah kerajaan atau salah mereka yang uruskannya? Kenapa ada yang mohon pertukaran dan lulus dalam seminggu. Permohonan aku pula mengambil masa 4 bulan. Bullshit...I know all the gov standard issues, but this is too much for me to handle. Who should i blame? The gov or the gov servant which who obviously making me talk like maniac.


Terus terang, aku rasa sangat fedap dan emosi aku jadi kurang stabil. Mudah naik marah, menjadi sangat pendendam, cursing all the time (just in my mind) and etc. Aku bekerja dengan perasaan yang huru hara. Teringat keluarga di kampung halaman, terbayang wajah insan tersayang, rindu suasana di rumah. Setiap kali terbayang semua tu, aku jadi sedih, emotional, mudah meradang dan sangat2 murung.


Waktu tidur aku terganggu dengan 3-4 jam waktu berehat. Adakala aku tertidur di hadapan komputer. Kalau aku tertidur waktu tgh menggunakan peralatan pemotong atau tgh memandu, 100% severe damage for me.


Aku sendiri tak tahu apa nak buat. Kawan-kawan...tolong la aku. Apa patut aku buat? Help me out of these mess. I'm totally lost.