Malaysia Web Hosting

Belajar Bahasa Asing dengan Google Translate Apps



Ingat tak bila waktu dulu kalau kita nak belajar bahasa asing seperti bahasa Perancis, Mandarin, German atau  bahasa Jepun. Kita mesti beli buku dan guru untuk belajar semata-mata untuk lengkapkan diri dengan ilmu bahasa asing atau semata-mata untuk lengkapkan kredit belajar di universiti. Betul tak?


Aku pernah cuba belajar sendiri bahasa mandari dengan dua buah buku English-Mandarin. Sampai sekarang aku masih belum mahir sebab masalah sebutan bahasa Mandarin dengan ejaan tidak sama. Masih perlu panduan dan guru untuk mengajar. Mujur la ada pelajar cina dan guru cina yang membantu aku kalau ada perkataan yang aku tak faham atau sukar untuk disebut.

Dengan aplikasi Google yang telah dinaik taraf iaitu Google Translate, aku bukan sahaja boleh belajar bahasa Mandarin malah aku boleh belajar sebutan bahasa Inggeris yang kadang kala kita tak sebutan yang betul.



Bagi mempelajari bahasa mandarin atau jepun, ada panduan dalam bentuk phonetically dan listen dimana, korang boleh melatih sebutan yang betul. pastikan ada speaker la, kalau tak cemana nak dengar. Selamat Mencuba la yea.

Kepada yang tak tahu kat mana buka Google Translate, Boleh Klik Icon Kat bawah ni.