Malaysia Web Hosting

Bila Terkenang Zaman Dulu



Kata orang, jangan mengenang kisah lama. Tetapi kalau kenangan yang indah tu, mustahil dapat kita lupakan yea tak. Aku teringat masa zaman kanak2 aku dlu sampai la zaman waktu aku bersekolah. Waktu tu, semuanya aku ambik mudah. Sebab waktu tu aku masih bersikap "take all for granted". Yealah...budak2 kan.

Paling takleh lupa bila bulan puasa. Pergi semayang terawih semata2 kerana mak aku suruh pegi. Masa tu aku bru mula berpindah ke kampung dari bandar. takda kawan rapat lagi. Gitu2 ada la. hahaha budak2 biasala. Lepas tu mula seronok pergi terawih sebab boleh usha "awek comel". Suci betul pemikiran aku waktu tuh. hahaha...antara bonus lepas terawih adalah moreh. Hehehe...kalau lauk sedap sanggup tunggu sampai abis semayang terawih. Kalau lauk tak best, sampai 8 rakaat jer, pastu melilau pegi main bunga api / mercun. hehe pastu patah blik ke masjid sebab nak usha "awek comel". Masa tu aku bru darjah 6 dan berlarutan sampai la aku tingkatan 5.

Bila masuk sekolah menengah, waktu bulan puasa aku disuruh mula belajar silat dgn bekas tok guru ayah aku. Silat pertama aku belajar, silat Minangkabau. aku tau korang ketawa kan? Masa tu, aku tiap-hari berjoging dari rumah ke Gunung Keriang yang jaraknya lebih kurang 6km pergi balik termasuk bulan puasa. hehehe...time tu punya la terpengaruh dgn citer kungfu.

Bila dah masuk tingkatan 3, aku mula gila main CounterStrike. Abis sekolah jer trus pegi main di Cybercafe di bandar sementara menunggu pukul 4ptg utk latihan pancaragam dalam bulan puasa. hehehe

Bila terkenang-kenang semua ni, aku tersenyum sendiri. banyak lagi kenangan yang tak dapat aku kongsi kat sni sbb kalau nak ditulis tu terlalu banyak.  sampai sini ajer la aku dapat tulis sbb kalau tulis panjang korang jenuh nak baca dan aku plak terlebih guna masa kerja utk update blog. hehehe Selamat Berpuasa dan Selamat menyambut hari raya Aidilfitri.Kalau ada salah dan silap harap mendapat keampunan la yea.