Malaysia Web Hosting

Bila Ramadhan Menjelma


Assalammualaikum,

Di bulan yang mulia ini, aku nak mengambil kesempatan utk mengucapkan selamat berpuasa kepada semua muslimin dan muslimat. Andai ada yang terasa hati, aku mintak maaf la. Adat la manusia ni, x pernah lari dari berbuat kesalahan sesama manusia. Segala yang baik datangnya dari Allah dan segala yang buruk datangnya dari diri aku sendiri.

Bila tiba bulan ramadhan, aku tgk bazar ramadhan makin meriah dengan makanan saja. Di mana² ja ada orang berniaga makanan, even di bustop pun ada org jual kuih muih. Antara fenomena makanan yang menjadi-jadi, Ayam Golek.

Aku plak bila menjelang ramadhan ni, berbuka dengan ala kadar ja. Bagi aku, bulan ni la aku bleh berjimat sebab tak perlu byk sangat makan. Sambil tu, aku bleh kurang berat badan aku yang semakin berisi ni. Yang menyedihkan bila aku teringat waktu aku berbuka sorang-sorang. Ades...syahdu giler. Mujur la ada jugak kawan-kawan yang ajak berbuka diluar. Takleh slalu, mampus aku bila ujung bulan nanti.

Tahun ni tahun pertama aku sambut Ramadhan bersama isteri tercinta. Walaupun cuma dapat pulang beberapa hari ja ke kampung, kenangan tuh satu kenangan indah utk aku. Teringat waktu berbuka beramai-ramai bersama keluarga. Indahnya Ramadhan, waktu itu la kita suma berkumpul dan beramah bersama kelauarga. Entah bila la aku dapat bertukar ke Kedah. Terlalu byk birokrasi dan pelebagai kerenah dan halangan. Redha ja la...

Masa cuba nak mengubat hati yang tgh dok lara ni, aku usha video kat youtube, Terjumpa satu video yang sungguh mengejutkan. Seorang budak perempuan berumur 10 tahun menyanyikan lagu Soprano. Aku berkali-kali try nyanyi macam dia sampai serak sora tapi tak jadi jugak. Enjoy!







Korang bleh ke buat??