Malaysia Web Hosting

Sistem Pemarkahan Induksi

Teruk jugak la induksi aku ni. Pepagi buta dah kena bangun. Ntah apa la tujuannya yek. Tapi anama pun induksi...jadi aku bertindak ja la mengikut arahan. Pagi2 bgn pukul 6 pagi...(walaupun bgn awal...tp 3 org satu bilik, mandi lagi. Perghh...mkn masa jugak la. Tapi aku masih menepati masa. kekekeke...tapi aku citer satu rahsia, ada la skali tu aku tak sempat nak mandi sbb terbangun lambat, takut kena potong markah, sanggup tak mandi. Trus sarung baju n suar n cuci muka. Sembur minyak wangi banyak2. kekekeke...ntah orang perasan ke tak...kekeke...tp sekali tu ja la.

Hari ni jer la aku tak brapa puas hati skit. Hari ni 6 orang peserta terlewat datang utk senaman pagi. Mungkin diorg wat kerja yang tak siap2 sampai kul 3-4 pagi. Sapa tau kan? Sapa suh kasi asemen ngarut2 pastu nak kena siap pada esoknya "by hook or by crook". Aku makin tak puas hati bila beliau membandingkan dengan kumpulan kursus lain yang lebih baik.. Sebagai peserta induksi, walaupun aku tidak tergolong orang yang lewat, tapi sapa yang suka dibanding2 dengan orang lain yea tak. Sungguh tak pandai main psikologi. Jangan la memberi teguran yang boleh membuatkan orang menjadi low-esteem. Sebaliknya jadi la orang yang beri teguran membina dan tak menyinggung perasaan. Aku hormat beliau tetapi, teguran aku cuma sebagai seorang manusia kepada manusia yang lain.

Disebabkan 6 orang yang terlewat, 117 peserta yang lain tidak mendapat markah penuh. WTF la. Kami bukan tentera utk tanggung kesalahan orang lain. Bygkan berada ditempat kami, makin jatuh semangat kami utk meneruskan perjuangan didalam induksi. Tp nasib baik aku bukan jenis mengalah. Kalau nak banding tentang disiplin, ckp la dengan cara yang berhemat. Jangan la kasar sgt bunyinya, peserta ada yang ibu2 mengandung. Tak pikir ke anak2 yg masih dlm kandungan diorg tu.

Aku benci org yang menegur dengan cara menyindir @ menganjing. Bahasa melambangkan budaya. sikap mcm tu, melambangkan anda seorang yang sadistic. Kita bukan cakap dengan budak2...dah dewasa. Cara ajar orang dewasa lain. kalau salah betulkan, bukan maki2.