Malaysia Web Hosting

Bila Bergaduh Dengan Perempuan

Assalammualaikum kawan2....



Fuh...lama tak menjenguk blog ni. bukan apa rasa mcm takdak mood nak update, dengan sibuk kerja dan sebagainya. Ntah cemana tetiba terdetik nak update blog aku ni. Tetiba datang idea nak update, tu pun lepas bergaduh dengan seorang perempuan kat facebook, i guess he or she was a girl as the gambar tu pon pompuan so i assume it was her la.

The issue was virginity dan dia salah faham bila aku sebut perkataan samdol which i have no idea he was actually she. Standard la..perempuan mmg mudah terasa. Tu la kesalahan pertama aku. Kemudian kesalah kedua aku, aku bercakap menggunakan fakta. Salah aku juga sebab perempuan bercakap menggunakan emosi walaupun dia asyik kata dia menggunakan fakta. Well, we all know the facts. hehehe Tapi tak semua la yea. Maybe yg highly educated tidak la bersikap camni. hehe...semua bergantung kepada diri memasing dan aku tidak bercakap kepada keseluruhan wanita. Peace no War.

Jadi sewaktu bertengkar tu, aku mula sedar yang dia ni sebenarnya perempuan, hahaha Baru nak sedar ke Yop? Yes...mana la aku tau dia pompuan, buh nama laki, ingatkan indon mana. Waktu itu terus aku teringat pesanan tok guru aku, kalau boleh elak bergaduh (bertengkar) dengan perempuan. Tapi kalau dah takleh elak, ada beberapa tips yg boleh digunakan kalau dah terlajak.

  • Pertama sekali, check your facts in the argument. 
  • Try talk nicely and politely.
  • Terangkan pada dia apa maksud kata2 anda sebab perempuan don't always see the fact, they only see abstract.
  • Setiap kali dia cuba mengubah kepada topik yg lain, misalnya, "Awk komen sampai 3x in a row, that mean awk ni yg terasa lebih". Maknanya dia cuba memprovoke korang seorang yg salah di mata orang lain. Haiya...Go back to step 1, 2 and 3.
  • Last but not the least, just simply block her all the way. if in Facebook, Block jer la...

 Okla tu kan, pendek kata jgn gaduh dgn perempuan, walaupun engkau betul skali pun...ko takkan menang di mata dia. Best way is to stone-walling her. Buat2 kool walaupun hati membara. Kalau gamak2 berani, buat la ayat jiwang2 skit "Awk bila marah lagi comel la"...etc...knp? Entah la....tok guru aku kata sebelum ignore, throw some flower instead of water. Pehhh mendalamkan maknanya...so jgn tanya aku pasepa pasepa pasepa...