Malaysia Web Hosting

Bila Teringat Zaman Sekolah



Lama sungguh aku tak update blog ni. Xda masa sebenarnya. Yelah, sibuk dengan kerja hakiki dan kerja sampingan. Balik rumah trus penat letih, nak bukak internet pun dah tak sempat.

Semenjak cuti sekolah start, aku dah kurang sibuk. Dah mula kembali aktif dengan facebook. Entah cemana terdetik nak cari balik kawan dan kenalan lama. Terutama kawan-kawan dari Kolej Sultan Abdul Hamid, 2001-2002. Yelah, dua tahun sekelas bersama, habis SPM putus mcm tu jugak.

Salah aku jugak kerana waktu tu aku fikir, aku dah tak mau ingat zaman sekolah lagi. Tapi aku silap, sebenarnya zaman sekolah la yang paling bernilai kenangannya. Disitu korang mula belajar menghormati orang lebih tua (guru & senior). Ada sesetengah kenangan tu masih sangat segar dlm ingatan aku. Sedangkan tempat disengat tebuan lagi dikenang....hehehe...apa lagi kenangan yang manis.

Kenakalan aku dengan pelajar Form 6. Lalalalla...hehehehe...malah dpt gelaran yang apda aku waktu itu sangat menyakitkan hati. Tapi melekat sampai la ke tempat kerja. hehehe Sampai tiada sesiapa tahu atau ingat nama sebenar aku. Antara sahabat yang baik dengan aku pada zaman sekolah, Latif (latape), Syibli, Pakya, Hafiz Sulaiman, Iddi Guardo, Ibrahim, Mael, Chapan, Chempiang, nashril. Ramai jugak kalau aku nak senaraikan. Malah aku masih ingat kelas dan kedudukan tempat duduk. Hehehehe...

Aku cuba jugak cari Alumni pelajar tapi malangnya tak jumpa. Aku pernah berikrar takkan jejak ke KSAH selagi belum menjadi orang yg berjaya. (Walaupun tak berjaya, tapi masih berguna lagi la). Terus terang aku sebenarnya masih malu nak jumpa balik kawan-kawan lama, kerana aku tahu ada antara mereka berjawatan tinggi dan sangat berjaya. Ada yg berpelajaran terlalu tinggi utk aku capai. Aku malu. Dah 8 tahun tak berjumpa, entah cemana aku nak berdepan dengan depa.


Teringat suasana sekolah


 Pintu Gerbang Kolej Sultan Abdul Hamid



Assembly hall: Aku ingat lagi lagu Kolej.



Walaupun aku bukan budak hostel, tapi aku pernah la kena laboh dlm ni. hahaha kenangan woo
Pejabat Pengetua: Masih Kukuh dan gagah



Tempat Kesukaan aku. Perpustakaan Stuart. Yuhuuu...



Aku masih ingat setiap bait lagu KSAH. Betul kata orang lama, Once a Collegian, Always a Collegian. Kami tak pergi ke sekolah, tapi kami terus pergi ke Kolej. hehhe

My Alma Mater


Picture contributed by: Tokasid