Malaysia Web Hosting

Bila Dah tak Suka

Kadang-kadang banyak perkara aku terpaksa simpan dan tak cerita demi menjaga hati orang dan maruah keluarga. Bila orang dah tak suka akan timbul perasaan berat sebelah. Kadang aku terfikir nak buat blog yang anonymous...supaya aku dapat buat luahan tanpa membuat sapa2 sakit hati...hanya tempat untuk aku membuat luahan hati dan memberi peringatan kepada yang mungkin berbuat salah tanpa disedari dengan identiti aku dirahsiakan.

Ada seorang hamba Allah pernah berkata, luahkan la hati pada yang Maha Esa. Aku ni cuma insan biasa, tak lari dari sentiasa berfikir dan kesal dengan kesilapan kecil menguak satu impak besar. Walaupun aku mengikut nasihat beliau..tapi hati aku tetap tidak tenang bila mengenangkan pandangan serong keluarga, saudara mara dan sahabat. Hanya segelintir tahu kebenaran...tapi tak semua orang tahu betapa sakitnya hati menyimpan kebenaran. Kebenaran memang sesuatu yang sangat pahit untuk ditelan dan sangat sukar untuk diterima.

Bila orang dah tak suka pada kita, macam kita dikata, dihina, dicaci, difitnah dan yang sewaktu dengannya. Apa la daya aku, aku cuma bleh simpan suma tu dalam hati. Tapi lama-lama? Entah la..